Kadarkút újratöltve!

2025. május 1-én és 2-án ismét megrendezték a repülőnapot a kadarkúti repülőtéren. Csakúgy, mint tavaly, idén is hatalmas közönségsiker volt a rendezvény. Az odalátogatók számos izgalmas légi- és földi programot tekinthettek meg. Majális lévén a családokról sem feledkeztek meg a szervezők, hiszen volt körhinta, gyereksátor, légvár, sőt még egy üzemen kívüli Agusta 109-es helikopterbe is be lehetett ülni. Sokaknak a legvonzóbb a sétarepülési lehetőségek voltak. A vállalkozó szelleműek kipróbálhatták milyen helikopterrel, merev szárnyú repülőgéppel, vagy akár autogiróval szállni a somogyi táj felett. A legbátrabbaknak pedig Vári Gyula műrepülő bajnok mutatta be a bukfenc- és orsó figurák világát. Egy igazi oldtimer gép is képviseltette magát, a Goldtimer alapítvány által üzemeltetett kéfedelű PO-2-es, mely szintén sok utast szállított - köztük e sorok íróját is. A repülés az öreg kétülésessel fantasztikus élmény. Láthattunk helikopter-bemutatót Kamov KA-26-ossal, valamint repülőgép- és helikopter kötelék repüléseket. Egy hazai büszkeség, a magyar tervezésű és gyártású kis forgószárnyas, a Hungarocopter is megmutatta magát földön és levegőben egyaránt. Látványos program volt az ejtőernyősöké is. Némelyikük zászlót húzva mag után érkezett pontosan a kijelölt helyre.


Balra fent: sétarepülésre indul az AS-355-ös helikopter, jobbra fent: a JAK-52-es gurul az állóhelyre.
Az egyik legnagyobb sztár azonban kétség kívül az egykori Csehszlovákiában gyártott L-29-es Delfin volt. A sugárhajtásos kiképző gép dübörgő hangjára még a repülőtér távolabbi szegletében lévő vendégek is felfigyeltek, hát még mikor megkezdte bemutatóját! Látványos áthúzások, műrepülő figurák mutatták milyen kiválóan uralja Rohács Tamás pilóta a technikát. Műrepülő programból sem volt hiány: Vári Gyula és Besenyei Péter a szokásos magas színvonalat hozta, füsthurkok és spirálok jelezték sok G-s mutatványaik nyomvonalát. Az első napon még egy rendőrségi MD-902-es is érkezett a repülőtérre néhány óra hosszára, melyet a megtekinthettek kívül-belül az érdeklődők. A gép érdekessége, hogy ú.n. NOTAR-rendszerrel látták el, így nincs szükség faroklégcsavar alkalmazását.


Balra fent: az L-29-es látványos alacsony áthúzása, jobbra fent: a KA-26-os "légi balettje"
Összességében elmondható, hogy egy színvonalas, rendkívül szórakoztató rendezvénynek lehettek tanúi, akik a munka ünnepén kilátogattak a kadarkúti repülőtérre. Az időjárásra pedig nem lehetett panasz, hiszen hét ágra sütött a Nap, sőt az égiek "jól befűtöttek" az esemény idejére, gyakorlatilag nyári kánikulát varázsolva a tavasz közepén...


Balra fent: a PO-2-es leszálláshoz készül, jobbra fent: nem mindennapi élmény repülni az öreg kétfedelűvel!
Szöveg, fotó: László Tamás (blog-szerzö)